EMPREMTES

La poesia vol ser, bàsicament, intuïtiva. JOSEP MIR

divendres, 11 de maig del 2012

SIMPLEMENT, OLGA XIRINACS

Hui, onze de maig,  és l'aniversari de l'escriptora Olga Xirinacs. El Cau de Calpurni vol homenatjar-la amb aquest poema de l'últim dels seus llibres de poesia "La taronja a terra" on fa una lúcida reflexió del nostre pas per la vida.

(Imatge no identificada presa de la xarxa)
 SIMPLEMENT

 Til·lers i alzines, roures, oms i avets
són columnes que em guarden de l'horror del cel.
Plàtans i àlbers, castanyers i pins,
fatigats del seu pes fan doblecs a l'escorça,
tal com jo em plego al fet de viure.
Sóc l’herba que s'ajeu, la canya al vent, pissarra,
ignoro per què sóc aquí escrivint com si m'hi anés la vida.
Tampoc els arbres saben per què brosten
un any i un altre, fins que el llamp els venç
o la terra els asseca. Ells, en la seva robustesa,
em protegeixen del buit inclement on em perdria.
Em fan ombra i escalf, i bon sostre,
i paret si convé, i suport pels meus passos.
Estimo els arbres, els escolto, els faig carícies
com al llom d'un cavall tremolós, però ells en ferm.
Ulls d'arbre-catedral, arrels i fruits en harmonia.
Com més creixo i camino, més m'adono
que no cal que interpreti el meu pas ni en busqui les raons:
com ells, els arbres, simplement m'he trobat a la Terra.
Olga Xirinacs
La taronja a terra
Ed. Òmicron, 2011
Més sobre l'autora ací i ací

4 han deixat la seua empremta:

Olga Xirinacs ha dit...

Moltíssimes gràcies, sortós Calpurni a qui agraden també els arbres de fet i de símbol. Com ells, faig els anys, i voldria que tu, com a poeta, m'acompanyessis sota l'ombra grata i, ¿per què no? assaborint una taronja.
Una amiga m'ha escrit després de llegir el teu blog. Gràcies doblades.
Quina preciositat de paisatge que poses, suau al pas, amorós a l'ombra i de bella arquitectura.

Anònim ha dit...

Molt maco! La vaig a felicitar!

Calpurni ha dit...

Gràcies, Olga, per això de "poeta". L'homenatge és merescut. M'agrada la teua poesia.
Gràcies Helena pel comentari.
Salut i poesia.

Calpurni ha dit...

Ja l'he vist, Helena. El comentari molt encertat com tots els que fas.
Salut i poesia.

Publica un comentari a l'entrada