EMPREMTES

La poesia vol ser, bàsicament, intuïtiva. JOSEP MIR

dissabte, 26 de febrer del 2011

SONET CIBERNÈTIC

Us propose un joc a partir d'un cusiós sonet de Gerard Vergés. Es tracta de localitzar les 13 paraules inventades per ell i que apareixen en aquest sonet. No val fer servir un corrector.  A pèl, sense diccionaris. Les trobareu?

(Imatge no identificada presa de la xarxa)
SONET CIBERNÈTIC

              A IZK-103, un ordinador que fa versos

Gravidells esgalaven el gompit
dels dacs amistançats i morts de set.
Brafaven els cavalls. Valia un tret
més que les despes apuntant al fit.

Jo em vaig alçar, arborat, amb tot el pit
rilat de bulles, de desigs replet.
No era el meu plany de dol ni de ceret,
sinó de galves forces i aturit.

Era evident que els brals de la virtut
arribarien tard, com era not
que els pecadors vindrien aviat.

(Jo us asseguro que en tindreu un brut
i d'aquests versos no entrendreu ni un brot
Perquè tretze paraules m'he inventat).


Lliri entre cards
GERARD VERGÉS
Més sobre l'autor aquí i aquí

1 han deixat la seua empremta:

Calpurni ha dit...

Amic Gerard, pocs s'han atrevit amb el teu poema.
Deixe per als curiosos les tretze paraules: gravidells, esgalaven, gompit, dacs, brafaven, despes , rilat, bulles, ceret, galves, aturit, brals, not.
Salut

Publica un comentari a l'entrada